Consells per dormir millor

Aquest 15 de març es celebra el Dia Mundial del Somni, un esdeveniment organitzat pel Comitè del Dia Mundial del Somni (World Sleep Day Committee), de la World Sleep Society. Aquest esdeveniment anual es celebra el tercer divendres del mes de març amb la intenció de promoure la salut en el descans i fer una crida a un somni de qualitat oferint estudis i consells rellevants sobre els hàbits del somni, tant a nivell social com en l’esfera personal. En La Mallorquina ens afegim al Dia Mundial del Somni aportant alguns consells per contribuir a un somni reparador. Consells per a dormir millor:

Temperatura

Idealment, una estada ha d’estar entre els 18 i els 22 graus centígrads per a afavorir un descans òptim. La temperatura del propi cos també influeix en el nostre benestar. A l’inici de la nit la temperatura corporal augmenta mig grau i es manté així unes 7 o 8 hores fins que torna a disminuir per a aconseguir que ens despertem. Equipar el nostre llit amb un plaid o manta auxiliar ens oferirà un extra de calidesa i ens ajudarà a conciliar millor el somni.

Materials

Tots som diferents, hi ha persones més caloroses, unes altres que tendeixen a tenir fred o unes altres que transpiran més del normal, per això és important triar un teixit per a cada persona. El cotó, la seda i el lli són materials òptims per a persones més caloroses, si bé es recomanen per a les estacions de primavera i estiu, quan la temperatura és més elevada i es necessita major transpiració i frescor. En l’altre extrem, els materials que proporcionen millor confort als més fredoliques són les fibres polars, el polièster o la llana, teixits propis de l’hivern.

Colors

El millor color per a dormir és el blau. El blau és un dels colors més relaxants i així ho perceben les nostres retines que són les que envien la informació al cervell. Els colors crema, plata, beix i groc clar també són bons aliats per a ajudar-nos a agafar el son. Utilitza llençols i tèxtils en colors neutres evitant els estampats en flors i dissenys molt cridaners.

Revisió de qualitat i renovació 

Passem una tercera part del dia en el llit, no obstant això, el dormir és un fet íntim i ens fa perdre consciència del desgast i de la pèrdua de propietats dels materials amb el pas dels anys. Convé anar revisant els productes que han d’afavorir el descans, perquè no es converteixin en els nostres enemics ocults.
Matalàs: es recomana substituir el matalàs cada 8 o 10 anys ja que a partir dels 10 anys, cap matalàs conserva les seves qualitats originals.
Coixí: es recomana canviar el coixí cada dos anys per diverses raons: a) Per la pèrdua de densitat de les fibres que fa que el nivell de suport del coll i el cap no siguin els òptims, b) Per les possibles infestacions pels àcars i la brutícia.
Llençols: l’ús diari dels llençols fa que s’embrutin, que apareguin microbis, àcars i fins a bacteris, per això es recomana la rentada setmanal i sobretot, a una temperatura de 60°. Aquesta contínua manipulació dels teixits, fa que es desgastin i perdin textura, color i per tant ja no realitzin la seva funció.
Nòrdic: el manteniment i la durada del nòrdic dependrà de la qualitat del mateix i, sobretot, de les cures que li brindem. És molt important seguir les instruccions del fabricant per a allargar la vida del nòrdic i que no perdi les seves característiques. Recomanem usar una funda nòrdica d’un material transpirable com el cotó per a protegir l’edredó i allargar el temps d’ús entre rentades.